Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2014

Κρύωμα; Κάν' το όπως η γιαγιά

Όταν κανείς είναι κρυωμένος, ο χρόνος «σέρνεται». Οι εργάσιμες ώρες κυλούν αργά και βασανιστικά, ο ύπνος είναι ανήσυχος και με διακοπές, η παρουσία άλλων ανθρώπων γύρω μας, πηγή διαρκούς ενόχλησης. Φυσικό είναι λοιπόν να σπεύδουμε στο φαρμακείο για να προμηθευτούμε ό,τι ανακουφιστικό κυκλοφορεί. 

Όμως, ακόμα και οι επιστήμονες παραδέχονται ότι τα φαρμακευτικά σκευάσματα πολύ λίγο βοηθούν σε σχέση με το απλό κρύωμα. Η μόνη αποδεδειγμένα αποτελεσματική «αγωγή» είναι ακόμα και σήμερα τα γιατροσόφια των γιαγιάδων και των μαμάδων μας.

Ας θυμηθούμε λοιπόν τα κυριότερα:

1. Κοιμόμαστε με ανασηκωμένο κεφάλι. Μερικά έξτρα μαξιλάρια θα μας βοηθήσουν να αναπνέουμε πιο εύκολα ώστε το πρωί να είμαστε ξεκούραστοι.

2. Κάνουμε ζεστά ντους. Ο ατμός που παράγεται από το ζεστό νερό βοηθάει στο άνοιγμα των αναπνευστικών οδών.

3. Πίνουμε πολλά υγρά. Η διαρκής ενυδάτωση του οργανισμού είναι το κλειδί για να νιώσουμε καλύτερα. Και αν το νερό δεν... πάει κάτω, το τσάι, τα αφεψήματα, ακόμα και οι ζωμοί κάνουν εξίσου καλά τη δουλειά τους.

4. Κοιμόμαστε. Η ποιότητα και η ποσότητα του ύπνου είναι σημαντικές για την υγεία μας. Μάλιστα, έρευνες δείχνουν ότι όσοι κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες την ημέρα έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να κρυολογήσουν από τους υπόλοιπους.

5. Παίρνουμε βιταμίνη C. Η συγκεκριμένη βιταμίνη μας επιτρέπει να αναρρώσουμε πιο γρήγορα. Γι' αυτό, όταν νιώθουμε το κρύωμα να μας τριγυρίζει, μια ισχυρή δόση C, μπορεί, αν όχι να το αποτρέψει, τουλάχιστον να το κάνει πιο ήπιο.

6. Κάνουμε γαργάρες με αλατόνερο. Αν ο λαιμός μας πονάει, το αλατόνερο θα κάνει τον ερεθισμό να υποχωρήσει ενώ ταυτόχρονα θα σκοτώσει βακτήρια και ιούς.

7. Τρώμε φαγητά που τονώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Σε αυτά περιλαμβάνονται το γιαούρτι, η βρώμη και το κριθάρι, το σκόρδο, τα θαλασσινά,  το μοσχάρι, τα εσπεριδοειδή, οι γλυκοπατάτες, τα μανιτάρια και το πράσινο τσάι.