Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

Web & Mobile TV: Στο μυαλό των marketers

Τι πιστεύουν άραγε οι έλληνες marketers για τη συγκεκριμένη αγορά και ποιες είναι μερικές από τις σημαντικότερες διεθνείς τάσεις στη Web & Mobile TV;

Η μέρα ήταν κουραστική και, παρότι ήταν νωρίς, δύσκολα κρατιόμουν ξύπνιος. Έτσι, το πήρα απόφαση, σηκώθηκα από τον καναπέ και σύρθηκα προς το κρεβάτι. Ήταν πιο μαλακό από ποτέ. Σκεπάστηκα και ο Μορφέας ήταν έτοιμος να αναλάβει δράση, όμως άκουσα τον χαρακτηριστικό ήχο.

Ήταν το smartphone που με ειδοποιούσε ότι είχε έρθει e-mail. Εργασιομανής γαρ, αν και τα μάτια μου έκλειναν, έριξα μια γρήγορη ματιά. Αμάν! Ήταν από τον Dave Bedwood, Ιδρυτή της περίφημης Lean Mean Fighting Machine, ο οποίος μου έγραψε ότι θα συμμετάσχει στο Athens Creativity Conference ’12. Γρήγορα του απάντησα και αφού ανταλλάξαμε μερικά e-mails ακόμα, πλέον είχα ξυπνήσει για τα καλά. Τι έκανα λοιπόν;

Μπήκα στο site του NBA και παρακολούθησα στο κινητό μου έναν από τους αγώνες που μόλις είχαν αρχίσει... Παλιότερα ίσως έκανα κάτι άλλο. Ίσως άνοιγα τον υπολογιστή ή την τηλεόραση. Ίσως κοιμόμουν. Δεν έχει σημασία. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν τις συνήθειες των καταναλωτών και πλέον το Διαδίκτυο αποτελεί αγαπημένη καθημερινή επιλογή ενημέρωσης και ψυχαγωγίας για εκατομμύρια Έλληνες. Πρόκειται, μάλιστα, για μία τάση που θα παγιωθεί ακόμα περισσότερο.

Διότι τόσο το γρήγορο Internet, όσο και τα smartphones γίνονται όλο και πιο προσιτά, όλο και πιο «αναγκαία», όλο και πιο αυτονόητα. Και θέτουν νέα δεδομένα... και διαμορφώνουν άλλες συμπεριφορές. Όπως το να βλέπουμε τηλεόραση στον υπολογιστή, στην ταμπλέτα ή στο κινητό μας. Ως Marketing Week αναρωτηθήκαμε πόσο έχουν αναπτυχθεί και στην Ελλάδα η Web TV και η Mobile TV. Σπεύσαμε, ως εκ τούτου, να μάθουμε την άποψη των marketers για την εγχώρια αγορά.

Τι είναι αυτό που τους ικανοποιεί και τι τους προβληματίζει; Επενδύουν τα brands; Και αν ναι, πόσο ικανοποιημένα έχουν μείνει από το αποτέλεσμα; Επίσης, τι είναι αυτό που θα καθορίσει στο εγγύς μέλλον το ύψος των κονδυλίων που θα διαθέσουν –αν το κάνουν– σε αυτό το Μέσο; Οι απαντήσεις δόθηκαν από τον Μάριο Γεωργακόπουλο, Sales & Marketing Manager της Food Plus, τον Πάνο Μήλια, Senior Brand Manger Confectionery και Social Media Owner της Nestle Greece, και από τη Φένια Χρυσοχόου, Media Senior Manager της Wind Ελλάς.

Marketing Week: Ποια είναι η άποψή σας για την ελληνική αγορά της Web TV; Πώς αξιολογείτε τις επιλογές που έχετε ως brand για τη διαφημιστική αξιοποίησή της; Τι σας ικανοποιεί και τι σας προβληματίζει;

Μ. Γεωργακόπουλος (Food Plus): Η ελληνική αγορά της Web TV έχει να επιδείξει σημαντική εξέλιξη. Έχει κάνει βήματα. Όχι αλματώδη, σημαντικά βήματα όμως. Αν μάλιστα αποφασίσει να επενδύσει σε φρέσκο περιεχόμενο, ικανό να προσελκύσει μαζικά ικανό όγκο χρηστών, τότε η εγχώρια Web TV θα ενηλικιωθεί. Εννοώ ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε περισσότερο περιεχόμενο να ξεκινάει από τη Web TV για να καταλήξει στην παραδοσιακή TV και με αυτό τον τρόπο η Web TV από το τέλος της αλυσίδας να βρεθεί στην αρχή. Αυτό θα σηματοδοτήσει την αναβάθμισή της από μια καλά οργανωμένη αρχειοθήκη συχνά «μπαγιάτικου» υλικού –δυστυχώς αυτή φοβάμαι πως είναι η κρατούσα εικόνα της στα μάτια πολλών χρηστών– σε ένα αυτόνομο και πρωτεύον Μέσο.

Π. Μήλιας (Nestle Greece): Η εγχώρια αγορά Web και Mobile TV θεωρώ ότι έχει πολλές δυνατότητες που δεν έχουν ακόμα αξιοποιηθεί. Πάντως, η Web TV αναπτύσσεται συνεχώς. Και οι επιλογές εμπλουτίζονται, τόσο σε αποκλειστικά web προγράμματα όσο, περισσότερο, και σε προγράμματα που μεταδίδονται ουσιαστικά σε επανάληψη και το κοινό, λόγω έλλειψης χρόνου, τα εντάσσει στο προσωπικό του πρόγραμμα.

Φ. Χρυσοχόου (Wind Ελλάς): Πιστεύουμε ότι πρόκειται για μία εξελισσόμενη αγορά με περιθώρια επικοινωνιακής εκμετάλλευσης με pre-roll, annotation, αλλά και διακριτικό product placement. Όπως στο εξωτερικό, έτσι και στην Ελλάδα, η Web TV φαίνεται να αναπτύσσεται κυρίως μέσα στο περιβάλλον των ιστοσελίδων τηλεοπτικών σταθμών και θεωρούμε ότι υπάρχουν ήδη αξιόλογες επιλογές και δημιουργικές προτάσεις. Μάλιστα, υπάρχουν ενδιαφέρουσες σειρές που παίζονται μόνο στη Web TV.

Marketing Week: Αντίστοιχα, πώς θα χαρακτηρίζατε την εγχώρια Mobile TV;

Μ. Γεωργακόπουλος (Food Plus):
Εκτιμώ ότι η εγχώρια αγορά της Mobile TV θα συνεχίσει να περνά μια παρατεταμένη βρεφική ηλικία, αν οι χρεώσεις και η τεχνολογία δεν συνδράμουν. Ελπίζω οι εκπρόσωποι της εγχώριας αγοράς να μην ξεγελιούνται από τα νούμερα των smartphones: άλλο είναι να θέλω να κρατάω ένα smartphone και άλλο να το χρησιμοποιώ... Πάντως, αυτό το Μέσο έχει θεωρητικά τα φόντα να απογειωθεί με όρους αγοράς. Ίσως αργήσει –ακόμη και στις ΗΠΑ η διείσδυση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, βρίσκεται στα όρια του 5%–, αλλά κοιτώντας εφαρμογές όπως το Κlip (κάτι σαν twitter με video) παίρνουμε μια ιδέα για το τι έρχεται.

Π. Μήλιας (Nestle Greece): Η Mobile TV είναι ανύπαρκτη στην Ελλάδα. Ωστόσο, με την αύξηση των smartphones και την πτώση του κόστους του Mobile Internet, πιστεύω ότι σύντομα θα το δούμε να ανεβαίνει, καθώς υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες στόχευσης του κοινού. Αυτό που προβληματίζει, όμως, είναι το μικρό ενδιαφέρον που δείχνουν μέχρι στιγμής οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Φ. Χρυσοχόου (Wind Ελλάς): Αυτό που θα ήθελα να συμπληρώσω είναι ότι οι ενέργειες σε Web και Mobile TV απευθύνονται κυρίως σε νεανικά κοινά που είναι εξοικειωμένα με τις πλατφόρμες και τις εφαρμογές του Internet. Και αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει, καθώς το κοινό είναι ακόμα αρκετά περιορισμένο και έτσι δεν μπορεί να δικαιολογήσει σημαντικότερες επενδύσεις. Ευελπιστούμε, όμως, σε περαιτέρω ανάπτυξή τους, όσο βελτιώνεται το περιεχόμενο και η εμπειρία του χρήστη και όσο γίνονται στοχευμένες και ποιοτικές παραγωγές.

Επαμεινώνδας Τσάκαλος