Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013

Τρόφιμα που κάνουν την διαφορά

Παρότι ο περισσότερος κόσμος ξέρει πως φρούτα και λαχανικά γενικώς θωρακίζουν την υγεία, δύο αμερικανοί επιστήμονες – η διαιτολόγος Τόνια Ράινχαρντ και ο παθολόγος Τζόλε Φέρμαν – επισημαίνουν πως υπάρχουν μερικά τρόφιμα που κάνουν την διαφορά.

Μην περιμένετε όμως πως θα δείτε άμεσα αποτελέσματα, πότε με τα τρόφιμα τα αποτελέσματα δεν είναι άμεσα μα σταδιακά. Ο δρ Φέρμαν λέει πως πρέπει κανείς να βελτιώσει τη διατροφή του για μερικούς μήνες πριν δει τις αληθινές επιδράσεις στις άμυνες του οργανισμού του.

* Λιπαρά ψάρια. Ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και η σαρδέλα είναι πλούσια σε σελήνιο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα – ένα είδος ωφέλιμου λίπους, που μειώνει τη φλεγμονή και προστατεύει τους πνεύμονες, αυξάνοντας τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που καταπολεμούν τα βακτήρια. Να τρώτε δύο φορές λιπαρά ψάρια την εβδομάδα και να παίρνετε καθημερινά λιπαρά Ω3 σε συμπλήρωμα διατροφής.

* Κρεμμύδια. Τα ξερά κρεμμύδια και τα ομοειδή τρόφιμα, όπως το σκόρο και το φρέσκο κρεμμυδάκι, περιέχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η κερσετίνη, η αλλισίνη και οι ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Να τρώτε μισό φλιτζάνι την ημέρα.


* Γιαούρτι. Τα γιαούρτια - ιδίως τα ελληνικά, κατά την κυρία Ράινχαρντ – περιέχουν ενεργές καλλιέργειες (γνωστές ως προβιοτικά) ωφέλιμων βακτηρίων, που διατηρούν χαμηλά των επίπεδα των παθογόνων μικροοργανισμών στην γαστρεντερική οδό. Να τρώτε τουλάχιστον ένα γιαούρτι -μόνο κατσικίσιο ή πρόβειο- κάθε μέρα και να παίρνετε προβιοτικά σε συμπλήρωμα διατροφής.

* Αυγά. Τα αυγά αποτελούν θαυμάσια πηγή καλής ποιότητας πρωτεϊνών και επιπλέον περιέχουν χολίνη – μία ουσία που εμποδίζει την εισβολή των ιών και των βακτηρίων στο σώμα. Αν δεν έχετε ιατρική αντένδειξη, να τρώτε ένα αυγό για πρωινό, 4-5 μέρες της εβδομάδας.

* Όσπρια. Τα μπιζέλια, τα φασόλια, οι φακές και τα άλλα όσπρια, αποτελούν συμπυκνωμένη πηγή πρωτεϊνών και υδατανθράκων. Είναι επίσης πλούσια σε ψευδάργυρο, ο οποίος αυξάνει την παραγωγή και την επιθετικότητα των λευκών αιμοσφαιρίων. Να τρώτε καθημερινά 1 φλιτζάνι οσπρίων.

* Φρούτα και λαχανικά: Οι πρόγονοί μας έτρωγαν εποχικές τροφές γιατί δεν είχαν και πολλές επιλογές. Εμείς στον αντίποδα μπορούμε να επιλέξουμε την τροφή μας ανάμεσα στα φρούτα και τα λαχανικά που κυκλοφορούν στην αγορά με γνώμονα την εποχή τους. Εναρμονίζοντας τη διατροφή μας με τον κύκλο της φύσης καθαρίζεται με φυσικό τρόπο το σώμα μας και χτίζεται μία καλή υγεία.