Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα υποστηρίζει ότι ένας παράγοντας που εμποδίζει τους ανθρώπους να ανακυκλώνουν περισσότερα αντικείμενα είναι η έλλειψη ικανότητας διάκρισης ανάμεσα σε κάτι τελείως άχρηστο και σε κάτι που εξακολουθεί και έχει αξία, ακόμα κι αν δεν είναι άρτιο.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, δόθηκε στους συμμετέχοντες χαρτί και ψαλίδι. Οι ερευνητές είπαν σε κάποιους να κόψουν το χαρτί σε κομμάτια, ενώ σε άλλους να το αφήσουν ως έχει.
Σε όλους ζητήθηκε να πετάξουν το χαρτί καθώς έφευγαν από το δωμάτιο, επιλέγοντας ανάμεσα σε δυο κάδους –έναν για σκουπίδια, τον άλλον για ανακύκλωση- οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι κοντά στην έξοδο για το σκοπό αυτό. Οι περισσότεροι από αυτούς που έκαναν το χαρτί κομμάτια, το πέταξαν στον κάδο σκουπιδιών.
Παρά την ολοένα αυξανόμενη παρουσία της ανακύκλωσης στην καθημερινή ζωή, από τους ειδικούς κάδους στα καταστήματα μέχρι τους κάδους ανακύκλωσης του δήμου, οι άνθρωποι (και ειδικότερα οι Αμερικανοί) πετούν στα σκουπίδια πολλά αντικείμενα που θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν.
Οι ερευνητές Jennifer Argo και Remi Trudel υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητο να κινητοποιηθεί ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, προκειμένου να εξεταστούν οι ψυχολογικές αντιλήψεις που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, δόθηκε στους συμμετέχοντες χαρτί και ψαλίδι. Οι ερευνητές είπαν σε κάποιους να κόψουν το χαρτί σε κομμάτια, ενώ σε άλλους να το αφήσουν ως έχει.
Σε όλους ζητήθηκε να πετάξουν το χαρτί καθώς έφευγαν από το δωμάτιο, επιλέγοντας ανάμεσα σε δυο κάδους –έναν για σκουπίδια, τον άλλον για ανακύκλωση- οι οποίοι ήταν τοποθετημένοι κοντά στην έξοδο για το σκοπό αυτό. Οι περισσότεροι από αυτούς που έκαναν το χαρτί κομμάτια, το πέταξαν στον κάδο σκουπιδιών.
Παρά την ολοένα αυξανόμενη παρουσία της ανακύκλωσης στην καθημερινή ζωή, από τους ειδικούς κάδους στα καταστήματα μέχρι τους κάδους ανακύκλωσης του δήμου, οι άνθρωποι (και ειδικότερα οι Αμερικανοί) πετούν στα σκουπίδια πολλά αντικείμενα που θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν.
Οι ερευνητές Jennifer Argo και Remi Trudel υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητο να κινητοποιηθεί ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, προκειμένου να εξεταστούν οι ψυχολογικές αντιλήψεις που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου