Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Η μηχανή μιλάει για εσένα

Κάθε λεπτό τιτιβίζονται περί τα 100.000 tweets. Στο ίδιο διάστημα οι χρήστες ανεβάζουν στο Facebook 684.478 posts και στο youtube νέα video διάρκειας 48 ωρών. Στο Instagram δημοσιεύονται 3.600 νέες φωτογραφίες μέσα σε ένα λεπτό και στο Tumblr 27.778 νέα posts και φωτογραφίες.

Κάθε 60 δευτερόλεπτα ανταλλάσσονται 204.166.667 emails! Ο όγκος των δεδομένων που έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά είναι τεράστιος. H Google, όπως υποστηρίζει, έχει βρει έναν τρόπο να μας απαλλάξει από αυτό το βάρος.

Ο μηχανικός της Google Ashish Bhatia κατοχύρωσε πριν από λίγες ημέρες μια ευρεσιτεχνία σχετικά με ένα λογισμικό, το οποίο με την πάροδο του χρόνου «μαθαίνει» πώς αντιδρούμε και τι γράφουμε στα emails μας, αλλά και σε όλα τα social media/networks που συμμετέχουμε.


Ύστερα από ένα διάστημα, σύμφωνα με τον Ashish Bhatia, το λογισμικό θα έχει μάθει όσα πρέπει από τη διαδικτυακή μας «συμπεριφορά» και επικοινωνία. Τότε, θα είναι σε θέση να μας προτείνει κάθε φορά συγκεκριμένη απάντηση-αντίδραση, τέτοια ώστε να είναι σχεδόν αυτούσια με αυτή που θα γράφαμε και εμείς.

Το ίδιο software θα μας προτείνει επίσης πού πρέπει να κάνουμε like, σε ποιους πρέπει να προωθήσουμε συγκεκριμένα emails κ.λπ. Το πρόγραμμα θα μας παρουσιάζει τις δικές του απαντήσεις-προτάσεις και εμείς θα επιλέγουμε αν θα τις χρησιμοποιήσουμε ή όχι.

Αν και οι προοπτικές εξέλιξης είναι τεράστιες, σύμφωνα με τους ειδικούς έχει ακόμα μεγάλο δρόμο μπροστά του. Πρώτος και σοβαρότερος λόγος είναι πως η ανθρώπινη επικοινωνία, σε όλα τα επίπεδα, δεν μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα από ένα software-μηχανή. Μηχανή, η οποία αν και μαθαίνει γρήγορα, προς το παρόν δεν μπορεί να αναγνωρίσει το συναίσθημα ή τον τόνο, την ειρωνεία ή μια μεταφορική πρόταση.

Προς το παρόν, μπορεί να έχει άμεση χρησιμότητα για μεγάλες εταιρίες-brands και celebrities που θέλουν να έχουν πιο συχνή «επαφή» με τους χρήστες που συσχετίζονται στα social networks.

Νίκος Κακαρίκας