Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Υπάρχουν και καλά στις κακές συνήθειες

Μήπως ήλθε η ώρα να αναθεωρήσουμε κάποιες από τις συνήθειες που θεωρούμε κακές; Και κάνουμε, μάλιστα, προσπάθειες για να τις καταπολεμήσουμε; Ερευνες από διακεκριμένα πανεπιστήμια δίνουν διαφορετική διάσταση σε πράγματα που έχουν καταχωρηθεί με… αρνητικό πρόσημο στο μυαλό μας.

Φυσικά κι εδώ το κλειδί είναι η αρχαιοελληνική φράση «ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ». Οτιδήποτε κι αν κάνουμε με μέτρο μας βοηθάει, οτιδήποτε κάνουμε υπερβολικά μας ενοχλεί, ακόμα κι αν το θεωρούμε υγιές. Ας δούμε, λοιπόν, πέντε «κακές συνήθειες» που μπορούν, αν τις εξασκούμε με μέτρο, να μας βγουν σε καλό…

Πέντε φλυτζάνια καφέ την ημέρα: Ο ένας καφές τονώνει, λένε οι ειδικοί. Οι πέντε τι κάνουν; Προφανώς τονώνουν πέραν του φυσιολογικού. Ερευνα από το πανεπιστήμιο Texas A& M έδειξε ότι δεν υπάρχει κοινώς αποδεκτή… μεζούρα στην κατανάλωση του καφέ, ο κάθε άνθρωπος πίνει όσο χρειάζεται ο οργανισμός του για να τονωθεί.

Τα πολλά φλυτζάνια καφέ μπορεί να θεωρούνται κακό, αλλά όσοι χρειάζονται τόσα για να… έλθουν στα ίσια τους πρέπει να γνωρίζουν ότι ο καφές είναι και εξαιρετικό αντίδοτο σε ασθένειες των νεύρων και του εγκεφάλου. Χαρακτηριστικό στατιστικό στοιχείο: Οσοι καταναλώνουν πέντε φλυτζάνια καφέ την ημέρα έχουν 65% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν άνοια απ’ όσους καταναλώνουν δύο ή λιγότερα.

Συνεχή σνακ: Αν έχετε δίπλα σας στο γραφείο διάφορα σνακ και… μασουλάτε όλη την ώρα το πιθανότερο είναι να καταλήξετε… τετράπαχοι και να μην μπορείτε να περάσετε από την πόρτα! Η έρευνα του τμήματος διαιτολογίας του πανεπιστημίου Tulane δείχνει ότι δεν πρέπει να τα βάζετε τόσο με τη συνήθειά σας, όσο με το τι ακριβώς τρώτε.

Το είδος του φαγητού είναι αυτό που σας παχαίνει, όχι η διάθεσή σας να τρώτε συνεχώς. Σύμφωνα με την έρευνα δέκα γυναίκες που είχαν την τάση να τρώνε συνεχώς ακόμα και την ώρα της δουλειάς όταν έλεγξαν το είδος του φαγητού τους (π.χ. μπάρες δημητριακών αντί για μπισκοτάκια με σοκολάτα) στο τέλος έχασαν βάρος και βελτίωσαν τη σιλουέτα τους.

Εκνευρισμός: Ολόκληρη… επιστήμη έχει στηθεί γύρω από τον έλεγχο των νεύρων του οργανισμού και την καταπράυνσή τους. Τεχνικές αναπνοών, γιόγκα, ανατολικές φιλοσοφίες, όλα για να μην χάσουμε τον έλεγχο του εαυτού μας κι εκνευριστούμε.

Κι όμως, το American Council of Exercice μας προτρέπει να… ξεσπάμε, αρκεί βέβαια να μην το κάνουμε συνέχεια. Αφ’ ενός με τον εκνευρισμό απελευθερώνουμε την ένταση που νιώθουμε (στην ουσία λειτουργούμε όπως η… βαλβίδα στη χύτρα ταχύτητας) κι αφ’ ετέρου όποιος αφήνει τα νεύρα του να ξεσπάσουν (ελεγχόμενα, έτσι;) μία φορά την ημέρα μπορεί να αδυνατίσει μέχρι και 300 θερμίδες καθημερινά! Κι αυτό διότι ο οργανισμός μπαίνει σε διαδικασία εγρήγορσης.

Πλύσιμο χεριών: Υπάρχουν άνθρωποι φανατικοί με την καθαριότητα, που βρίσκονται συνεχώς με λοσιόν και αρωματικά μαντηλάκια στα χέρια. Φυσικά είναι απαραίτητο να πλένουμε τα χέρια μας, όμως ακόμα κι αυτή η υπερβολή μπορεί να μας οδηγήσει στην ασθένεια, όπως αναφέρει έρευνα του πανεπιστημίου San Diego της Καλιφόρνια.

Αν το δέρμα σας είναι πολύ καθαρό, μπορεί να έχετε απομακρύνει απ’ αυτό και βακτήρια τα οποία μπορούν να αποτρέψουν μολύνσεις σε περίπτωση κοψίματος ή πρηξίματος. Αφήστε που ειδικά οι καθαριστικές λοσιόν ξηραίνουν το δέρμα αν χρησιμοποιούνται υπερβολικά.

Βρισιές: Μας φέρνουν σε δύσκολη θέση, όμως σε ορισμένες στιγμές μας βοηθούν να αντέξουμε. Μια πρωτότυπη έρευνα του αγγλικού πανεπιστημίου Keele ζήτησε από δύο ομάδες φοιτητών να τοποθετήσουν τις παλάμες τους πάνω σε παγοκολώνες και να τα κρατήσουν εκεί όσο περισσότερο μπορούν.

Οι φοιτητές της μίας ομάδας επιτρεπόταν να βρίζουν και της άλλης όχι. Αυτοί που έβριζαν άντεξαν τον πόνο τρεις φορές περισσότερο από τους… ευγενικότερους συναδέλφους τους !

ΠΗΓΗ