Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014

Δεν θέλω να με μεταφέρει ο άνεμος.

Μας μεταφέρει ο άνεμος; Στην ανθρώπινη ύπαρξη ενυπάρχουν πολλές τραγικές ειρωνείες. Ειρωνείες τις οποίες μπορεί ο ένας να ξέρει για τον άλλο, αλλά που πάντα ο παθών τις αγνοεί. Μία από αυτές είναι η εγγενής αντίφαση του ανθρώπινου όντος να επιζητεί τη σταθερότητα, σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο. Με μια ελαφριά φιλοσοφική διάθεση σας επιτρέπω να περιηγηθείτε για λίγο στους διαδρόμους της σκέψης μου...

Η ιστορία του πλανήτη έχει αποδείξει ότι επιβιώνει όχι ο ισχυρότερος, αλλά ο πιο ευπροσάρμοστος. Από τους δεινοσαύρους που εξαφανίστηκαν μέχρι τα μεγάλα κράτη και τις γιγαντιαίες επιχειρήσεις που κατακρημνίζονται από την οικονομική κρίση, βλέπουμε πραγματικά ότι τίποτε δεν είναι σταθερό.

Το Είναι μας δημιουργεί τη ζωή μας.

Υπάρχει μια σχέση αιτίας - αποτελέσματος μεταξύ της εσωτερικής μας ζωής και του εξωτερικού κόσμου, μεταξύ διαχρονικότητας και πεπερασμένου χρόνου. Όλα αυτά που αισθανόμαστε, όλα τα πάθη, οι σκέψεις και φαντασιώσεις μας, οι ελπίδες, οι φιλοδοξίες, τα μυστικά, οι αναμνήσεις και η φαντασία, οι φόβοι και οι αβεβαιότητες και όλες οι αισθήσεις μας, οι έρωτες και αυτά που αποστρεφόμαστε ανήκουν στον αληθινό κόσμο της ύπαρξης.

Το επίπεδο του Είναι, μας μπορεί να μας κάνει πλούσιους ή φτωχούς, μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους ή δυστυχισμένους, μπορεί να μας κάνει να πεθάνουμε ή να ζήσουμε για πάντα. Το Είναι δημιουργεί τη ζωή μας.

Φυτά και Ανθρώπινη Αύρα!

Τις στιγμές που ο άνθρωπος αναζήτησε ανακούφιση από πόνους και να γιατρευτεί, υπήρξε κοντά του πάντα το φυτικό βασίλειο με την πληθώρα θεραπευτικών βοτάνων, φυτών και δέντρων που δίνουν πνοή στον πλανήτη Γη.

Τα φυτά απλόχερα μοιράστηκαν κάθε θεραπευτική τους ιδιότητα σε κάθε ανθρώπινη σωματική κατάσταση βοηθώντας έτσι να συνεχίζεται η ζωή και η πλανητική ισορροπία.

Η φύση όμως έχει ιδιαίτερα λεπτοφυείς τρόπους να επιδρά πάνω στην ανθρώπινη ενέργεια, αγγίζοντας όλα τα πεδία με σύνεση και θετικότητα ώστε να γίνεται ένας πολύτιμος θεραπευτής όχι μόνο για το σώμα αλλά και την ψυχή, το συναίσθημα, το νου και το πνεύμα.

Κάθε λουλούδι, φυτό, δέντρο και βότανο έχει την δική του ξεχωριστή αύρα και ιδιότητα που ταιριάζουν στην ανθρώπινη υπόσταση με έναν τρόπο διαφορετικό από ότι οι κρύσταλλοι ή τα ζώα, ωστόσο όμως έχουν τα ίδια αποτελέσματα: ενισχύουν την αύρα, προστατεύουν από αρνητικότητα, φέρνουν άνοιγμα σε τομείς της ζωής μας και θεραπεύουν τις ψυχικές πληγές που δημιουργούνται μέσα μας.

Το DNA μας αλλάζει με την πρόθεση!

Σύμφωνα με την επιστήμη της επιγενετικής ( την μελέτη, δηλαδή, του τρόπου που παράγοντες εξωτερικοί του γενετικού υλικού – DNA – επηρεάζουν τις αλλαγές στην γονιδιακή έκφραση), τα βλαστοκύτταρα καθώς και το DNA μπορεί να τροποποιηθεί μέσω μαγνητικών πεδίων, θετικών νοητικών καταστάσεων, πρόθεσης καθώς και μέσω της συνοχής της καρδιάς. Κορυφαίοι επιστήμονες παγκοσμίως συμφωνούν πως η θεωρία του γενετικού ντετερμινισμού είναι λανθασμένη.
Η πεποίθηση ότι είμαστε θύματα του γενετικού μας κώδικα καταρρέει.

Το σύνολο των γενετικών πληροφοριών με το οποίο γεννιόμαστε – DNA – δεν αποτελεί τον μοναδικό καθοριστικό παράγοντα για την υγεία και την ευημερία μας. Ο βιολόγος Bruce Lipton, Ph.D., με ειδίκευση στην μελέτη των βλαστοκυττάρων, δίνοντας μια συνέντευξη στο περιοδικό «Super Consciousness» συζητά για την σημαντική διαφορά μεταξύ γενετικού ντετερμινισμού και επιγενετικής:

Το αόρατο χέρι της τεχνολογίας

Όπως κανείς δεν μπορούσε να ξέρει πού θα οδηγούσε η λύση του Γουτεμβέργιου, έτσι σήμερα δεν φανταζόμαστε πού οδηγεί η νέα τεχνολογία.

Όταν ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος συναρμολογούσε το 1439 την πρώτη τυπογραφική πρέσα, δεν ήξερε ότι θα άλλαζε τον κόσμο. Δεν το ήθελε καν. Το έκανε για να κερδίσει χρήματα και πιθανότατα για να αποπληρώσει τους επενδυτές που του χρηματοδότησαν ένα προηγούμενο ανόητο εγχείρημα. Εκείνη την εποχή έφτιαχνε καθρέφτες από στιλβωμένο μέταλλο που είχαν τη «μαγική» ιδιότητα να αντανακλούν το αόρατο ιερό φως από θρησκευτικά λείψανα.

Η αλλοτινή και η μελλοντική Ευρώπη

Aυτές τις μέρες κυκλοφορεί, από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια, το βιβλίο του Μαρκ Μαζάουερ «Κυβερνώντας τον κόσμο. Η ιστορία μιας ιδέας». Ξεκινώντας από το 1815 και φτάνοντας μέχρι σήμερα, εξετάζει τις αντικρουόμενες δυνάμεις που μορφοποιούν την ιδέα της παγκόσμιας διακυβέρνησης. 

Οι μυθοπλασίες του Ιουλίου Βερν και του Χ. Τζ. Γουέλς, οι σημαίες του διεθνισμού και η παγκόσμια αδελφοσύνη, η αυτοκρατορία του δικαίου, η Ιερά Συμμαχία, η Κοινωνία των Εθνών, ο ΟΗΕ, η ΕΟΚ και η Ε.Ε., τα σχέδια της εσπεράντο, η αμερικανική κυριαρχία, είναι μερικές από τις ψηφίδες της συναρπαστικής αυτής αφήγησης. 

Δημοσιεύουμε αποσπάσματα του τελευταίου κεφάλαιο που αναφέρεται στην Ευρώπη — και δείχνουν πόσο ουσιαστικά πολιτικό είναι αυτό το σημαντικό ιστορικό βιβλίο.

Η ανάπτυξη του ωραίου

Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη του εσωτερικού ανθρώπου συνίσταται στην ανάπτυξη των ανώτερων συναισθημάτων μέσω των αισθήσεων.

Μέσα από όλες αυτές της διόδους των αισθήσεων χρειάζεται να επιλέξουμε εκείνες που βοηθούν στην εξύψωση των συναισθημάτων του καλού, του άξιου, του αληθινού και του ωραίου που τόσο ανάγκη έχει ο σημερινός άνθρωπος

Ευτυχία, Φιλοσοφία, Επιστήμη

Από την φιλοσοφία ξεκίνησαν οι περισσότεροι επιστημονικοί κλάδοι. Ο Αριστοτέλης μπορεί να θεωρηθεί ότι ήταν αστρονόμος, φυσικός, βιολόγος, ψυχολόγος και πολιτικός επιστήμονας.

Καθώς διάφορες φιλοσοφικές παραφυάδες επέλεξαν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με πειραματικές μεθόδους, σταδιακά χώρισαν τον δρόμο τους από τη φιλοσοφία, η οποία συνέχισε να λειτουργεί όχι στην βάση ελεγχόμενων πειραμάτων, αλλά με την κοινή λογική και την διανόηση.

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια,  οι επιστήμες – ιδιαίτερα η ψυχολογία και οι κοινωνικές επιστήμες – έχουν αρχίσει να επιστρέφουν στις ρίζες τους, συνδυάζοντας τα δεδομένα και τις παραδοχές με τις εννοιολογικές προσεγγίσεις που είναι ουσιαστικά φιλοσοφικές. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της επιστροφής είναι η νέα ψυχολογική επιστήμη της ευτυχίας, βασισμένη στο θεμελιώδες έργο του Edward Diener.

Η εμπειρική θεμελίωση αυτού του κλάδου προκύπτει από μία τεράστια ποσότητα δεδομένων που καταδεικνύει την συσχέτιση (ή την έλλειψη αυτής) μεταξύ ευτυχίας και διάφορων γενετικών, κοινωνικών, οικονομικών, και προσωπικών παραγόντων.