Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

Η Ρητορεία των Δημαγωγών

Η Ρητορεία των Δημαγωγών (Θουκυδίδη ιστορία). Όταν, μετά την κατάπνιξη της αποστασίας των Μυτιληναίων, η αθηναϊκή εκκλησία του δήμου αποφάσισε τη θανάτωση όλων των ανδρών και το πούλημα των γυναικόπαιδων στα σκλαβοπάζαρα, ήταν διάχυτη μέσα στην πόλη η μεταμέλεια των Αθηναίων, αφού η ποινή δεν αφορούσε μόνο τους ενόχους, αλλά τη συνολική καταστροφή του νησιού. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους Μυτιληναίους πρέσβεις, την επόμενη μέρα, να ζητήσουν και να πετύχουν την επανεξέταση του θέματος σε μια νέα λαϊκή συνέλευση.

Οι Αθηναίοι, στην πλειονότητα τους, ήθελαν να δώσουν μια ευκαιρία επαναδιαπραγμάτευσης του ζητήματος, αφού αντιλαμβάνονταν ότι η ποινή αυτή δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί ούτε ως τιμωρία απέναντι στους αποστάτες, ούτε ως παραδειγματισμός απέναντι σ’ οποιονδήποτε σχεδίαζε κάτι ανάλογο. Η ολοκληρωτική εξόντωση των κατοίκων της Μυτιλήνης δεν ήταν παρά μια απόφαση οργής που λειτουργούσε καταφανώς εκδικητικά, ως εκτονωτικός μηχανισμός του ομαδικού θυμού, κι όχι νηφάλια, ως πολιτική απόφαση που χαράσσει τόσο τη διπλωματική πορεία της πόλης, όσο και την διασφάλιση της αποφυγής παρόμοιων αποστασιών στο μέλλον.

Η ωμότητα της επιβολής της ισχύος συνεπάγεται περισσότερο την αλαζονεία παρά το σεβασμό ή τη συμπαράσταση των συμμάχων. Στη συνέλευση που έγινε το λόγο πήραν πολλοί:

Ο Κυνισμός του Διογένη

Η βασική διδαχή του Διογένη είναι απλή: για να πραγματώσει κανείς την αρετή έπρεπε να περιφρονήσει τις φυσικές απολαύσεις. Ο πόνος και η πείνα βοηθούσαν στην επίτευξη του καλού και ότι η κοινωνική εξέλιξη ήταν ασυμβίβαστη με την καλοσύνη και την αλήθεια. Για τον φιλόσοφο ηθικοποίηση σήμαινε επιστροφή στην φύση και στην απλότητα. Την κοινωνική προβολή που επιδίωκαν οι περισσότεροι συμπολίτες του τη θεωρούσε ανοησία, προσποίηση και ματαιοδοξία.

Το να υποτιμά τις θρησκευτικές και κοινωνικές παραδόσεις, καθώς και την πολιτική εξουσία, δεν σήμαινε πως ήταν ένας άνθρωπος με αρνητισμό. Το έκανε για χάρη της προαγωγής της λογικής και της αρετής. Με θεατρικό τρόπο κρατούσε το φανάρι του τη μέρα λέγοντας ότι έψαχνε για ανθρώπους. Περπατούσε ξυπόλητος στο χιόνι και έσπρωχνε το πιθάρι του το καλοκαίρι πατώντας πάνω στην καυτή άμμο.

Δεν πληρώνω… Δεν πληρώνω

Ο Ντάριο Φο και οι άνθρωποι που δεν πληρώνουν: Ο Ντάριο Φο το 1974 σκάρωσε και παρουσίασε ένα θεότρελο θεατρικό έργο με τον τίτλο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω». Μέσα σε μια από τις πολλές πετρελαϊκές κρίσεις, που όπως φαίνεται τείνουν στη μονιμότητα, με τον πληθωρισμό να καλπάζει και τους εργάτες να χάνουν τις δουλειές τους ή να υποαπασχολούνται με τα γνωστά εργασιακά τερτίπια της ημιαπασχόλησης.

Που σημαίνουν απλήρωτη εργασία, μια ομάδα γυναικών μπουκάρει σε σούπερ – μάρκετ και αρνείται να πληρώσει τις νέες υπερδιπλάσιες τιμές – λόγω κρίσης – των προϊόντων. Δημιουργούν τρομακτική σύγχυση στο ταμείο, έρχονται σε ανοιχτή ρήξη με το διευθυντή, σχεδόν τον απειλούν με λιντσάρισμα, και τελικά αρπάζουν τα αγαθά πληρώνοντας κατά βούληση.

Σάλτσα τομάτας για γερή καρδιά

Στην ταπεινή κόκκινη σάλτσα φαίνεται ότι κρύβεται τo μεσογειακό μυστικό της μακροζωίας και της δυνατής καρδιάς, υποστηρίζει νέα ισπανική μελέτη. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης διαπίστωσαν ότι η κόκκινη σάλτσα - γνωστή και ως σοφρίτο -, η οποία παρασκευάζεται από τομάτα, κρεμμυδάκι, ελαιόλαδο, κορν φλάουρ και σκόρδο, λειτουργεί ως «ασπίδα» κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων. 

Οι επιστήμονες είδαν ότι η συγκεκριμένη σάλτσα περιέχει περισσότερες από 40 αντιοξειδωτικές ουσίες και συγκεκριμένα πολυφαινόλες, οι οποίες πιστεύεται ότι προστατεύουν την καρδιά από το οξειδωτικό στρες. Ανακάλυψαν μάλιστα ότι η θαυματουργή δράση των συγκεκριμένων ουσιών προκύπτει από το μαγικό (γευστικά) «πάντρεμα» των εν λόγω υλικών.

Στο πλαίσιο της μελέτης τους οι ειδικοί προχώρησαν στην ανάλυση διαφόρων τύπων έτοιμης κόκκινης σάλτσας που πωλούνται σε σουπερμάρκετ.

«Οι σάλτσες που περιέχουν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο διαθέτουν καλύτερες αντιοξειδωτικές ιδιότητες, καθώς είναι πλουσιότερες σε πολυφαινόλες, συγκριτικά με άλλες σάλτσες» εξηγεί η δρ Ρόζα Λαμουέλα που συμμετείχε στη μελέτη.

Η μηχανή μιλάει για εσένα

Κάθε λεπτό τιτιβίζονται περί τα 100.000 tweets. Στο ίδιο διάστημα οι χρήστες ανεβάζουν στο Facebook 684.478 posts και στο youtube νέα video διάρκειας 48 ωρών. Στο Instagram δημοσιεύονται 3.600 νέες φωτογραφίες μέσα σε ένα λεπτό και στο Tumblr 27.778 νέα posts και φωτογραφίες.

Κάθε 60 δευτερόλεπτα ανταλλάσσονται 204.166.667 emails! Ο όγκος των δεδομένων που έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά είναι τεράστιος. H Google, όπως υποστηρίζει, έχει βρει έναν τρόπο να μας απαλλάξει από αυτό το βάρος.

Ο μηχανικός της Google Ashish Bhatia κατοχύρωσε πριν από λίγες ημέρες μια ευρεσιτεχνία σχετικά με ένα λογισμικό, το οποίο με την πάροδο του χρόνου «μαθαίνει» πώς αντιδρούμε και τι γράφουμε στα emails μας, αλλά και σε όλα τα social media/networks που συμμετέχουμε.

Ανήλικοι συναισθηματικά ενήλικες

Ανήλικοι συναισθηματικά ενήλικες: Κάθε τεχνολογικό βήμα φέρνει τις κοινωνίες προς τα εμπρός, ωστόσο, οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται πάντα με τον ίδιο τρόπο την έννοια του «μπροστά» στον προσανατολισμό. Βλέπετε, τα social media -και ειδικά το twitter και το facebook- σε βάζουν στο τρυπάκι να επιζητείς την κοινωνική αποδοχή πίσω από μια μικρή ή μεγάλη οθόνη.

Δείτε το βίντεο του Marc Maron. Το βρήκαμε -αν μη τι άλλο- ενδιαφέρον και ικανό να γεννήσει προβληματισμό για το τι πραγματικά κερδίζει ο καθένας από εμάς ξεχωριστά από τη συνεχή δικτύωση. Λογικά, θα συμφωνήσετε με τα περισσότερα. Και πολύ πιθανόν να το ποστάρετε κι εσείς και να χαρείτε με το like και το retweet.

Η καλύτερη επίθεση είναι η αντεπίθεση

Η επίτευξη ενός στόχου δεν ανήκει απαραίτητα μόνο σ' ένα πλαίσιο. Και μάλιστα όταν ο στόχος είναι πολύπλοκος, η μέθοδος δεν πρέπει να είναι μονόπλευρη στο γνωστικό επίπεδο. Κάθε συνοριακή πλευρά πρέπει να αξιοποιηθεί για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος άσχετα αν επιφανειακά δεν φαίνεται άμεσα η συμβολή της.

Όσο αυτή η μέθοδος μπορεί ν' εφαρμοστεί σ' ένα ενεργητικό σχέδιο, τόσο μπορεί να ερμηνευτεί σ' ένα παθητικό. Δηλαδή, ακόμα κι αν δεν έχουμε την πρωτοβουλία όταν δεχόμαστε μια επίθεση, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα εσωτερικά ελαττώματα μιας αντίθετης πολιτικής. Διότι μόνο με τη σωστή χρήση ελαττωματικών λεπτομερειών μπορούμε σε μια μεταγενέστερη φάση ν' αναπτύξουμε μια οργανωμένη και ισχυρή αντεπίθεση σ' έναν γεωστρατηγικό προβληματισμό.

Το νόημα του ελέγχου της ζωής σου

Καταλαβαίνεις το νόημα του ελέγχου της ζωής σου;

> Εγκατέλειψες τον εαυτό σου. Θέλησες να εγκαταλειφτείς. Αυτό είναι ολέθριο λάθος. Στον κόσμο ενός πολεμιστή μπορείς να επιζήσεις μόνο αν είσαι πολεμιστής. Ο πολεμιστής βλέπει τα πάντα με σεβασμό και δεν προσβάλει τίποτε, εκτός κι αν υποχρεωθεί να το κάνει. Ο πολεμιστής δεν εγκαταλείπει τον εαυτό του σε τίποτα, ούτε καν στον θάνατο του. Ο πολεμιστής δεν είναι ένας πρόθυμος σύντροφος, ο πολεμιστής δεν είναι προσιτός και όταν μπλέκεται σε κάτι, να είσαι βέβαιος ό,τι ξέρει πολύ καλά τι κάνει.

> Αντέδρασα λέγοντας πως είναι ανθρωπίνως αδύνατον να ελέγχεται κανείς πάντα, ή να ελέγχει τα πάντα, αλλά εκείνος ισχυρίστηκε ό,τι για έναν πολεμιστή δεν υπήρχε τίποτε που να μην μπορεί να ελεγχθεί. Ανέπτυξα την έννοια του ατυχήματος και είπα ό,τι αυτό δεν είναι δυνατόν.

Ανέφερα διάφορους ανθρώπους οι οποίοι είχαν υποστεί κακοτυχίες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ατυχήματα. Μίλησα ιδιαίτερα για τον Λούκας ένα πολύ ευγενικό ινδιάνο της φυλής των Γιάκι, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά όταν το καμιόνι που οδηγούσε ανατράπηκε. Νομίζω πως είναι αδύνατον ν’ αποφύγει κανείς τα ατυχήματα. Κανείς δεν είναι σε θέση να ελέγξει καθετί που τον περιτριγυρίζει.