Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Υπάρχουν και καλά στις κακές συνήθειες

Μήπως ήλθε η ώρα να αναθεωρήσουμε κάποιες από τις συνήθειες που θεωρούμε κακές; Και κάνουμε, μάλιστα, προσπάθειες για να τις καταπολεμήσουμε; Ερευνες από διακεκριμένα πανεπιστήμια δίνουν διαφορετική διάσταση σε πράγματα που έχουν καταχωρηθεί με… αρνητικό πρόσημο στο μυαλό μας.

Φυσικά κι εδώ το κλειδί είναι η αρχαιοελληνική φράση «ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ». Οτιδήποτε κι αν κάνουμε με μέτρο μας βοηθάει, οτιδήποτε κάνουμε υπερβολικά μας ενοχλεί, ακόμα κι αν το θεωρούμε υγιές. Ας δούμε, λοιπόν, πέντε «κακές συνήθειες» που μπορούν, αν τις εξασκούμε με μέτρο, να μας βγουν σε καλό…

Chia Απογειώστε τη διατροφή σας

Αν θεωρείτε ότι τα κράνμπερι είναι πολύ υγιεινά ή αν θεωρείται ότι το τα Goji berries είναι η σούπερ τροφή, μη βιαστείτε να αποφανθείτε, καθώς έρχονται από το Μεξικό και τη Γουατεμάλα οι σπόροι Τσία (Chia). Πρόκειται για τους σπόρους του φυτού Salvia Hispanica, το οποίο καλλιεργείται σήμερα και τυγχάνει εμπορικής εκμετάλλευσης, λόγω των πολύτιμων για τη διατροφή μας σπόρων του.

Πρόκειται για μια από τις πιο πλούσιες πηγές ω3 λιπαρών και πιο συγκεκριμένα α λινολενικού οξέος, το οποίο είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ, που χρειάζεται να προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

Συνήθειες που πρέπει να αποκτήσεις!

Όσα κάνουμε καθημερινά χωρίς αμφιβολία καθορίζουν την ζωή μας συνολικά. Κάποιες συνήθειες τις κάνεις με τον ίδιο τρόπο κάθε μα κάθε μέρα. Ισως αν αλλάξεις μερικά πράγματα η καθημερινότητα γίνει λίγο ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και ίσως να δεις και μερικές πτυχές της λιγο διαφορετικά.

Μάθε να έχεις εναλλακτικές: Μερικά σχέδια δεν πάνε όπως τα είχες σκεφτεί, το έχεις ζήσει. Το να έχεις εναλλακτικές (plan B το λένε) σε απαλλάσει από άγχος, πανικό και χάσιμο χρόνο. Συνήθως το plan b, από εμπειρία στο λέω, προκύπτει καλύτερο από το αρχικό σχέδιο. Γιατί ως γνωστόν κάθε εμπόδιο για καλό.

Μάθε να προσδιορίζεις τις προτεραιότητες σου: Μεγάλο πράγμα οι προτεραιότητες και μεγαλύτερο να τις έχεις συνειδητοποιήσει. Σκέψου σε τι σειρά θα βάλεις τα σημαντικά της ζωή σου και τι θα κάνεις για αυτό. Μετά σκέψου τα δευτερεύοντα και θα έχεις έτοιμες λύσεις τι αφήνεις πίσω όταν πρέπει να τρέξεις για τις δικές σου προτεραιότητες

Μάθε να έχεις σταθερή ρουτίνα το πρωί: Ξύπνα την ίδια ώρα (εγώ ανακάλυψα ότι το να ξυπνάς πρωί σε γεμίζει ενέργεια), τεντώσου καλά και πιες ένα χλιαρό ποτήρι νερό με μισό λεμόνι. Φάε κάτι για πρωινό και προσπάθησε να κάνεις πάνω κάτω τα ίδια κάθε πρωί. Ο οργανισμός αυτή την ρουτίνα στην ανταμείβει με λιγότερο άγχος.