Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

Μας επηρεάζει η Πανσέληνος;

Εδώ και αιώνες, θρύλοι μιλούν για την κατάσταση που μπορεί να περιέλθει κάποιος κατά τη διάρκεια της πανσελήνου, γεγονός που αποτυπώνεται τόσο στην ελληνική λέξη σεληνιασμός (επιληψία, δαιμονισμός) όσο και στην αγγλική lunatic (από το luna που σημαίνει φεγγάρι), δηλαδή τρελός.

Όπως επισημαίνει ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής   Εμμανουήλ  Πολυζόπουλος: 

"η πιο διαδεδομένη άποψη είναι πως η πανσέληνος προκαλεί όλες αυτές τις αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές στον άνθρωπο εξαιτίας της επιρροής που έχει η σελήνη στο νερό. Δεδομένου ότι το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από 80% νερό, υποθέτουν πως πιθανότατα η σελήνη διαταράσσει την ισορροπία του σώματός μας"

Δίσκοι σερβιρίσματος και οι χρήσεις τους

Οι δίσκοι σερβιρίσματος -κι όχι οι δίσκοι των UFO- πέρα από την πρακτική τους αξία του να σερβίρουμε, αποτελούν κάποιοι απ αυτούς όμορφα έργα τέχνης και αντικείμενα που μπορούν να αξιοποιηθούν και στη διακόσμηση, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο αισθητικό στιλ.

Πορσελάνινοι, μεταλλικοί, πλαστικοί, ξύλινοι, όλοι οι δίσκοι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας αίσθησης τάξης και οργάνωσης, να αναδείξουν μεμονωμένα μικροαντικείμενα και διακοσμητικά στοιχεία που μπορεί να φαίνονταν αδιάφορα αν χρησιμοποιούνταν διαφορετικά.

Ως διακοσμητικά στοιχεία, μπορείτε να τους συναντήσετε σε όλα τα δωμάτια ενός σπιτιού, από το σαλόνι, την τραπεζαρία και την κουζίνα, έως το μπάνιο και την κρεβατοκάμαρα.  Δείτε τις εικόνες και αντλήστε ιδέες που δικαιολογούν περίτρανα την παρουσία των διακοσμητικών δίσκων στα σύγχρονα σπίτια.

Λικερ σπιτικά και άλλα

Από τα πολύτιμα κρυστάλλινα –καλά φυλαγμένα στον μπουφέ– ποτήρια, εκεί όπου έμπαινε το σπιτικό λικέρ για το κέρασμα των γιορτών, για να τραταριστεί ο σπουδαίος καλεσμένος, μέχρι το εμφιαλωμένο που κάποιος καπετάνιος έφερνε από την Ευρώπη, έως τα πρωτοποριακά σημερινά κοκτέιλ, ηθογραφείται η σύγχρονη ιστορία των λικέρ από τη δεκαετία του ’40 ως τις μέρες μας.

Το λικεράκι, το αγαπημένο των μαμάδων, των vintage τύπων, των εναλλακτικών, μπαίνει σε πρώτη θέση στις σύγχρονες μπάρες. Ανοίγει όλες τις κατηγορίες του και φλερτάρει με τα κοκτέιλ.

Το λικέρ έχει μια στερεότυπη εικόνα στη συλλογική συνείδηση. Πρακτικά όμως οι κατηγορίες του είναι πολλές· και μάλιστα κάποιες μπράντες, που φιγουράρουν στις προτιμήσεις ή στις εμπορικές μας επιλογές, δεν είναι καταχωρισμένες ως λικέρ.

Γιόγκα για τους πόνους στη μέση

Όσοι υποφέρουν από πόνο στη μέση μπορούν να ωφεληθούν από τα μαθήματα γιόγκα ακόμη και αν τα κάνουν μόνο μια φορά την εβδομάδα.

Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ερευνητές από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Βοστόνης μετά από έρευνα διάρκειας 12 εβδομάδων σε 95 ενήλικες με μέτριο έως σοβαρό πόνο στη μέση.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Τα άτομα της πρώτης ομάδας έκαναν γιόγκα μία φορά την εβδομάδα, ενώ εκείνα της δεύτερης δυο φορές την εβδομάδα.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης που δημοσιεύθηκαν στο ιατρικό περιοδικό Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine στο τέλος των δώδεκα εβδομάδων οι συμμετέχοντες και στις δυο ομάδες παρουσίασαν παρόμοια και σημαντική μείωση στα επίπεδα του πόνου, καθώς και στην ανάγκη λήψης παυσίπονων.

Αναγνώρισε τον έρωτα με την πρώτη ματιά

Σύμφωνα με το νέο βιβλίο των ψυχολόγων Ρομ και Ορι Μπράφμαν αυτό το συναίσθημα δεν είναι απλώς κοινό για όλους τους ανθρώπους, αλλά εξηγείται επιστημονικά. Όπως εξηγούν οι βρετανοί συγγραφείς, «κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, συντρέχουν πέντε πολύ συγκεκριμένοι παράγοντες».

Η έλξη μπορεί να είναι ερωτική ή και φιλική, και η συμπάθεια μπορεί να απευθύνεται σε έναν συνάδελφο ή ακόμη και στον διπλανό μας στο τρένο. Όταν όμως κάποιος μας κάνει «κλικ» νιώθουμε σαν να τον ξέραμε από πάντα.

Ο πρώτος παράγων είναι η ειλικρίνεια: όταν είμαστε «ανθρώπινοι και ανοιχτοί» ο άνθρωπος που είναι απέναντί μας χαλαρώνει και είναι εύκολο να μας συμπαθήσει, ακόμη και να μας ερωτευθεί.

Η βαβυλωνιακή σύγχυση των λέξεων

«Αυτή η βαβυλωνιακή σύγχυση των λέξεων προέρχεται απ’ το ότι είναι η γλώσσα αυτών που την παρακμάζουν.

Το ότι άλλο πια δεν μπορούμε να την καταλάβουμε προέρχεται απ’ το ότι σε τίποτα πια δε χρησιμεύει να την καταλάβουμε»