Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2013

Τα φρούτα είναι για να τρώγονται.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «BMJ» αυτήν την εβδομάδα επιβεβαιώνει μια κοινή γνώση, ότι η κατανάλωση φρούτων είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την υγεία, και αντικρούει μία άλλη, ότι ο χυμός φρούτων είναι εξίσου ωφέλιμος όσο το μη επεξεργασμένο υλικό, όπως γράφει το «Verge».

Αναλύοντας τις διατροφικές συνήθειες 187.382 ατόμων σε βάθος δεκαετιών, η ερευνητική ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «η μεγαλύτερη κατανάλωση συγκεκριμένων ολόκληρων φρούτων συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, ενώ η κατανάλωση χυμού φρούτων συσχετίστηκε με υψηλότερο κίνδυνο».

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι το πιο διαδεδομένο είδος διαβήτη και σε αντίθεση με τον διαβήτη τύπου 1 μπορεί να προληφθεί ενεργά μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής. Τα νέα δεδομένα του «BMJ» υποδεικνύουν ότι τα βατόμουρα, τα σταφύλια και τα αχλάδια είναι τα φρούτα που μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη, γεγονός που επιβεβαιώνει στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πέρυσι στο «American Journal of Clinical Nutrition».

Ωστόσο, η νέα έρευνα προχωρά περαιτέρω, εξετάζοντας τις επιπτώσεις της κατανάλωσης χυμών φρούτων - που θα περίμενε κανείς να είναι ισοδύναμη πρωτεϊνικά με την κατανάλωση ολόκληρου του φρούτου - η οποία αποδεικνύεται ότι αυξάνει ελαφρώς τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη.