Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013

Τέλος στις Επίμονα Αρνητικές Σκέψεις

Το παρακάτω άρθρο έχει σκοπό να σας δώσει κάποιες ιδέες σχετικά με το πώς μπορείτε να βοηθήσετε μία κατάσταση ήπιας εμμονής, σκέψεων που σας καταβάλουν συνεχώς, ή μιας γενικότερα αρνητικής προκατάληψης.

Μέσα από έρευνες και μελέτες που έγιναν σε πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα θα δείτε μερικά παραδείγματα που ίσως είναι αποτελεσματικά και για εσάς.ejodos

Βγείτε από την πόρτα του χώρου που βρίσκεστε: Σε όλους μας έχει συμβεί όταν πηγαίνουμε σε ένα άλλο δωμάτιο να ξεχνάμε για πιο λόγο βρεθήκαμε εκεί.

Μελετητές του πανεπιστημίου Notre Dame λένε ότι το να περάσεις μέσα από μια πόρτα, λειτουργεί σαν ένα αρχέτυπο που πληροφορεί τον εγκέφαλο ότι έχει τελειώσει με ότι έκανε πριν και πρέπει να ξεκινήσει κάτι καινούριο.

Οπότε τελειώστε ότι εργασίες έχετε στο χώρο που βρίσκεστε, βγείτε και επιστρέψτε μόνο όταν είναι απαραίτητο.

Πλύνετε τα χέρια σας με σαπούνι: Ψυχολόγοι από το πανεπιστήμιο του Michigan ανακάλυψαν ότι το να πλένεις τα χέρια σου με σαπούνι και νερό, πολλές φορές βοηθά στο να σταματήσεις να επικρίνεις και να αμφισβητείς. Λένε ότι η πράξη αυτή, λειτουργεί σαν μια ισχυρή παρομοίωση νέας αρχής, όπου μας βοηθά να «ξεπλύνουμε» ενδοιασμούς και αμφιβολίες. Στην πραγματικότητα το κρύο νερό στους καρπούς των χεριών μας σταματάει τον νου, κάντε το συχνά.

Δώστε στην προσοχή σας ένα δόλωμα: Μπορεί να κάνετε μεγάλη προσπάθεια να ξεχάσετε ένα άσχημο γεγονός, όμως ακόμα και αν το καταφέρετε προς στιγμήν, αυτό μπορεί να επανέρχεται. Μία μέθοδος που δοκίμασαν δύο Βρετανοί επιστήμονες, ο Michael Anderson και ο Roland Benoit ήταν η αντικατάσταση.

Όταν λοιπόν βασανίζεστε από κάποια σκέψη και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, σκεφτείτε τις τελευταίες διακοπές που πήγατε, ή θυμηθείτε κάθε μπουκιά από το τελευταίο γεύμα που απολαύσατε.

Έτσι τα κέντρα του εγκεφάλου που ασχολούνται με την ανάκληση μνημών θα επιφορτιστούν με 2 ανταγωνιστικές σκέψεις για την προσοχή σας, όμως το ότι η μία είναι ευχάριστη για εσάς είναι αρκετό για να την κάνει να υπερισχύσει. Επίσης γελάστε, έχει το ίδιο αποτέλεσμα.

Γράψτε το πρόβλημά σας σε χαρτί: Δεν είναι τυχαίο που πολλοί ταραγμένοι άνθρωποι γράφουν για το πρόβλημά τους σε χαρτί, όπως ανακάλυψε ο ψυχολόγος Richard Petty και οι συνεργάτες του στο πανεπιστήμιο του Ohio. Όταν ζητήθηκε από μαθητές λύκειο να γράψουν σε χαρτί σκέψεις σχετικά με την εξωτερική τους εμφάνιση και μετά να την αξιολογήσουν, επηρεάστηκαν μόνο αυτοί που κράτησαν το χαρτί και το ξαναδιάβασαν. Αυτοί που πέταξαν το χαρτί στο καλάθι των απορριμμάτων δεν έδειξαν μεταβολές στην αξιολόγηση για το σώμα τους. Για καλύτερα αποτελέσματα ... κάψετε το, με προσοχή μην κάψετε και το σπίτι.

Επιλέξτε το σωστό είδος άσκησης: Υπάρχουν πολλοί που αγαπούν το τρέξιμο γιατί μέσω αυτού σταμάτησαν κακές συνήθειες ή χρόνια κατάθλιψη και έρευνες έχουν δείξει ότι η έντονη σωματική δραστηριότητα αυξάνει τη ντοπαμίνη, τη σεροτονίνη και μειώνει το στρες. Το κολύμπι, η ποδηλασία και το τρέξιμο μπορεί να βελτιώσουν την πνευματική σας διάθεση, όμως αυτά τα μοναχικά επαναλαμβανόμενα αθλήματα μπορεί να είναι ο χειρότερος σύμμαχος στη διατήρηση και ενίσχυση αρνητικών μοτίβων σκέψης.

Ίσως λοιπόν είναι καλύτερα να αναζητήσετε ένα είδος άσκησης που θα απασχολεί το μυαλό σας όσο και το σώμα σας, όπως μια ομάδα ποδοσφαίρου ή μπάσκετ, μαθήματα χορού ή γιόγκα, ομάδα κωπηλασίας ή αναρρίχησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις ικανότητές σας.

Μία άλλη επιλογή όταν τρέχετε μόνοι σας είναι να επικεντρώνεστε στην αναπνοή σας ή τους διασκελισμούς σας ώστε να μην υπάρχει χώρος στην προσοχή σας για αρνητικές σκέψεις.

Επαναλάβετε μέχρι να γίνει ασήμαντο: Σίγουρα κάποια στιγμή παίξατε το παιχνίδι του να επαναλαμβάνετε συνεχώς μία λέξη μέχρι το σημείο να χάνεται το νόημά της. Για παράδειγμα: νερό νερό νερόνε ρονε.. Η συνεχής επανάληψη λοιπόν αποδυναμώνει μία έννοια στην αντίληψή μας. Με παρόμοιο τρόπο κάποιοι θεραπευτές εφαρμόζουν κλινική ψυχολογία σε περιπτώσεις που άνθρωποι αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ή να ξεπεράσουν μία ανατροπή στη ζωή τους.

Τα άτομα αυτά προκαλούν επιπλέον πόνο με το να αναμασούν πόσο λάθος ήταν αυτό που συνέβη, πόσο δείχνει ότι είναι κακοί άνθρωποι ή πόσο άδικη είναι η ζωή μαζί τους. Μια τεχνική λοιπόν που εφαρμόζεται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η γνωστική εκτόνωση, που σημαίνει ότι επαναλαμβάνω τη λέξη ή τη φράση που με ανησυχεί για ένα λεπτό τουλάχιστον. Έτσι μειώνεται το «βάρος» της και παραμένει μόνο η ηχητική επίδραση, όχι η ψυχοσυναισθηματική.

Ασχοληθείτε με μία πρόκληση: Όπως υποστηρίζει η ψυχοθεραπεύτρια Rebecca Gladding, το να ασχολείσαι με κάτι με το οποίο είσαι αρκετά εξοικειωμένος ενεργοποιεί τα κέντρα του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με τη συνήθεια, έτσι η τοξική σκέψη επανέρχεται στο προσκήνιο και συνεχίζετε να ταλαιπωρήστε.

Άρα λοιπόν πρέπει να ασχοληθείτε με κάτι καινούργιο που συνιστά πρόκληση για εσάς. Ξεκινήστε να εκτελέσετε μία δύσκολη συνταγή μαγειρικής, παίξτε παντομίμα ή ταμπού με τους φίλους σας ή ακόμα ξεκινήστε μία κατασκευή. Κινηθείτε γρήγορα γιατί όσο περνάει ο χρόνος τόσο εδραιώνεται η αρνητική διάθεση.