Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Chia Απογειώστε τη διατροφή σας

Αν θεωρείτε ότι τα κράνμπερι είναι πολύ υγιεινά ή αν θεωρείται ότι το τα Goji berries είναι η σούπερ τροφή, μη βιαστείτε να αποφανθείτε, καθώς έρχονται από το Μεξικό και τη Γουατεμάλα οι σπόροι Τσία (Chia). Πρόκειται για τους σπόρους του φυτού Salvia Hispanica, το οποίο καλλιεργείται σήμερα και τυγχάνει εμπορικής εκμετάλλευσης, λόγω των πολύτιμων για τη διατροφή μας σπόρων του.

Πρόκειται για μια από τις πιο πλούσιες πηγές ω3 λιπαρών και πιο συγκεκριμένα α λινολενικού οξέος, το οποίο είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ, που χρειάζεται να προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

Γενικότερα, το έλαιο που βγαίνει από τους σπόρους Τσία είναι εξαιρετικά θρεπτικό, καθώς περιλαμβάνει κατά 60 % ω3, κατά 15 % ω6 λιπαρά, κατά 20 % ω9 (παρόμοια με του ελαιολάδου). Ακόμη, οι σπόροι του αποτελούν μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, καθώς επίσης και πολύ καλής ποιότητας πρωτεΐνης, κάτι σπάνιο για φυτικές τροφές. Περιέχουν επίσης ασβέστιο, φώσφορο και μαγγάνιο.

Οι ιδιότητές τους αυτές ώθησαν το 2009 τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εγκρίνουν τους σπόρους Τσία ως novel food, τρόφιμα δηλαδή με συγκεκριμένες λειτουργικές ιδιότητες. Μπορούν να μπουν στο γιαούρτι σας, στο γάλα μαζί με άλλα δημητριακά, ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορεί ακόμη και ψωμί με σπόρους Τσία.

Είναι πολύ καλό υλικό σε σπασμένη μορφή, για να δένει τις σάλτσες και τις σούπες, για να χυλώνει το φαγητό. Χρησιμοποιήστε το σε κάλε φαγητό γιατί η γεύση του που είναι σχεδόν αόρατη ταιριάζει με τα πάντα.

Στην Ελλάδα θα το βρείτε κυρίως σε καταστήματα με υγιεινές τροφές.